Monday, August 9, 2010

kisah sebuah buku (1)...


akhirnya, aku berjaya cari sebuah buku untuk menambah antibiotik kat ati aku nih..

tajuk nya : "kerana cinta harus memilih"..

karya : "Burhan Sodiq"..

seorang penulis Indonesia..aku jenis tak memilih siapakah penulis tu..yg penting,isi kandungan buku tersebut..kenapa aku pilih buku ni? korang kena baca entry lepas, then baru korang faham kenapa aku perlukan buku nih...hehehe...bagi peminat buku2 diluar sana, buku ni boleh menjadi salah sebuah koleksi yang penting dalam simpanan..selain untuk bagi motivasi pada hati2 korang, ianya boleh jadi panduan juga untuk kita memilih cinta yang terbaik untuk kita bila sampai masanya nanti..aku petik kit kata2 penulis ni dalam bukunya itu yer :



"Hidup ini adalah pilihan.Hanya sahaja setiap pilihan pasti ada akibatnya.Tidak sebarangan.Harus difikir masak-masak.Difikirkan dengan fikiran yang jernih dan logik yang masuk akal. Jangan sampai salah memilih, kerana akibatnya dari pilihan yang salah sangat menakutkan.Namun, jika pilihannya benar maka hasilnya akan sangat membahagiakan".

"Ingatlah,siapa yang menciptakan hati kita? Apakah kita sendiri? Bukan. Yang menciptakan hati kita adalah Allah. Allah yang berhak menumbuhkan rasa cinta di hati kita. Kita hanya berikhtihar mencari ruang di hati, dan Allah dengan kekuasaan-Nya akan membuahkan rasa cinta di hati kita".


So, bagi yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut isi kandungan buku ni,cari dan bacalah isi kandungannya dengan mata dan hati yer..... selamat membaca..

2 comments:

Rani Rashid said...

best ke buku ni ron? cube sinopsis sikit leh

hanny said...

buku ni bagi kt opinion,apa yg patut kt buat bila kt terpaksa memilih antar cinta dan perkara2 yang lain..bagi kt gambaran cinta yang mcm ner yang terbaik boleh kt pilih..walaupun buku ni lebih byk fokus pd remaja,tp kt masih blh jadikan buku ni panduan sebab kt kan msih belum bernikah lg..hehehehe..masih pdalam rocess mencari yang terbaik,kan..