Tuesday, May 3, 2011

jangan kedekut...














entry ni khas tuk ingatkan aku hari ni,esok,lusa dan selama2nya...rezeki tu milik Allah dan Dia berhak untuk memberikan rezeki tu kepada sesiapa jua yang Dia kehendaki...


jumaat malam sabtu lepast,aku terpaksa naik teksi untuk balik ke puncak perdana...dalam teksi tu,macam2 cerita dan nasihat pakcik driver tu sajikan pada aku dan abg aku...mula2 malas gak nak layan,konon2 nak layan feelllll...


tapi,sampai 1 part,aku tertarik sangat2...dia cerita,dia mulakan hidup dari '0' sampai nikah dengan isterinya,tu pun berhutang mas kahwin dengan bapanya sampailah dia punya 9 orang anak...dan setiap anak nya mendapat apa yang terbaik untuk mereka...aduhh...bayangkan,macam mana manusia tu dari zero sampai leh jadi hero kepada 9 orang anak...

pakcik tu pesan,jangan kedekut...pendek jer kan ayat dia...tp,maksudnya dalam sangat2...jangan kedekut pada semua perkara...
aku faham sangat2...tp,biasala,kadang2 kt terpaksa menjadi kedekut sebab keadaan memaksa...huhuhuhu..

tapi,lepas dengar pakcik ni bercerita,insaf la aku sekejap...tapi,tak tahu sampai bila aku akan tak menjadi kedekut ni...harap2 sampai bila2...


mungkin Allah bagi kt rezeki untuk uji kita...melihat akal kita...melihat kelebihan atau kekurangan kita sebagai hamba...dan aku,hanya mampu berusaha untuk jadi yang terbaik..mudah2an...amin...

No comments: