Wednesday, August 11, 2010

mencari atau terus menerima...


1) Salam Ramadhan al-Mubarak semua..Semoga Ramadhan tahun ni lebih baik dari tahun-tahun lepas..Pada bulan yang mulia ini lah kebanyakan kita akan berusaha untuk jadi yang terbaik antara yang terbaik,kan? sama-sama lah kita yer..dan setiap kali bulan Ramadhan lah baru ramai diantara kita akan mula jaga2 apa yang patut dijaga..hehehe..awas kaki2 ngumpat,kaki2 temberang...jauhi la diri anda dari benda2 yang jahatttt ituuuu...hehehehe...nahhhh...cerita seterusnya...tiap kali kita mendapat berita atau cerita,adakah kita akan mencari kebenaran cerita tersebut atau kita terus terimaaaa jer cerita tu: ibarat makan suap @ kita cari dulu apa yg kita nak mkn baru la kt menyuap?? eh, tul ker? hehehehe.. mcm tuh la perumpamaannya..


2) kebiasaan kita, bila dapat maklumat atau cerita terus terima bulat2 benda tuh..apatah lagi ianya gossippp panas...hehehehe... "GOSSIP GURL"...bahaya2...apa kata lepas ni kalau dapat apa2 berita atau maklumat, kt selidik dulu kesahihannya..mcm semalam aku bukak facebook..cerita pasal seseorang itu..kerana nak sahihkan cerita tu, terus aku selidik n cari maklumat yang berkaitan..bukan sebab aku belajar bidang pengurusan maklumat aku jadi mcm tu, cuma aku nak tahu kebenarannya cerita tu..hehehehe

sempena bulan Ramadhan ni, aku rasa cara tu praktikal sgt tuk sumer orang wat sbb sekurang2nya kt dapat elakkan diri kt dr berfikir dan bg anggapan yang ntah apa2..akhirnya, pahala puasa kt pun kurang..

p/s : kaji lu pe benda pun...jgn terussss ngaappp..... :)






1 comment:

Rani Rashid said...

betul2 ape yang u ckp tu :)