Saturday, August 21, 2010

perasan atau tidak...



dah lama gak aku tak updated blog nih..hukhukhuk..keja menimbun2..nak wat macam ner kan,dah tanggungjawab aku..tak lama jer pun lagi,jap lagi abis la kan kan kan...bila dok sorang2 ni mula la mcm2 dalam fikiran aku...hehehehe...td,pas Semayang Terawih,aku sempat tengok 1 drama..apatah tajuknya..xsempat nak usha..naper la agaknya aku nak jadikan citer tu sebagai bahan cerite dalm blog aku nih??????sebab aku nak share pendapat aku dengan kawan2 blog semua..

ceritanya panjang..so,aku pendekkan..mcm biasa,aku akn bagi kesimpulan jer..hehehehe :

secara realitinya,zaman sekarang ni yer..ramai pasangan yang telah berkahwin dok jejauhhhhhh...sorang nun sinuuu,sorang nunnn situhhh...pastu,sibuk la kata sunyi,perlukan teman,perlukan belaian...pernah tak kita terfikir,sebenarnya kita lah yang ,mencipta masalah???kalau kita tak pasti,kenapa kita nak wat n teruskan??aku ada 2 contoh..

1)kawan aku yang dok jauh dr husband dia..husband balik weekand,dia bz dgn anak2,time tu la husband nia nak mcam2..pernah tak husband dia fikir,baik la dia tolong wife dia tu uruskan anak sama2 dr dia mintak mcm2 yg sememangnya wife dia xmampu nak wat..

2)kawan aku gak..dok jauh dr husband..tp,memang cinta giler..sebab aku pernah saksikan kegilaan cinta diorang tuh..hehehe..lepas kahwin,walau terpaksa berjauhan,aku tengok bertambah2 cinta jer diorang tuh..sebab diorang menghargai setiap detik dan saat yang ada tuk diorang habiskan bersama..

memangla,aku faham..tanggungjawab kita apabila punya anak sangat2 berat..walau aku belom kahwin dan tak punya anak,tapi bagi aku apa sekalipun,yang penting adalah hati..SEBAB DALAM HATILAH ADANYA CINTA...dengan cinta itulah terletaknya segala kunci kebahgiaan..kalau dah hubungan tu rasa hambar jer,tolonglah cari balik rasa cinta dalam hati tu sebelum terlambat..

paling penting,jangan salahkan sesiapa..kadang2 kita tak perasan,entah2 kita yang banyak wat salah..dari kita terus cari salah orang lain,lebih baik kita muhasabah diri kita sendiri dan cari jalan tuk selesaikan masalah yang ada dengan cara yang terbaik tanpa melukakan hati sesiapa..

p/s : put uself in others shoes..hehehe..kalau ko xsuka,orng lain pun mesti tak suka gak..

2 comments:

Admin said...

Betul.. Yang penting menghargai dan saling memahami:)

Rani Rashid said...

betul2....suke post ni