Wednesday, March 30, 2011

sahabat sejati

semua orang mudah nak cakap : rileks ar,aku kan kawan ko...tak pun,suka kata : i kan kawan u..alahai,bila tiba saat kita benar2 perlukan mereka disisi,berapa ramai yang sanggup datang dan memberikan kita bantuan?atau pun paling mudah mendengar masalah kita dan memberikan pendapat yang terbaik?

susah nak kata,sebab dalam hidup ni tak ada manusia yang sempurna..dan kita bukan lah mencari sahabat yang sempurna,cukupla andai dia mampu melengkapi kelemahan kita,cukupla jika dia mampu bersama kita susah atau senang,duka atau suka..itulah tandanya sahabat sejati..

susahnya mencari teman yang tebaik sebab bagi aku,aku berkawan bukan untuk sehari dua,bukan untuk setahun dua tahun tapi untuk selamanya..aku senang berkawan dengan orang yang mahu berkawan dengan aku,tapi aku pantang kawan yang mengkhianati aku..terima kasih pada orang2 yang berada disekeliling aku yang layak untuk aku gelarkan mereka "SAHABAT SEJATI"..

No comments: