Thursday, March 31, 2011

tempat kerja separuh siap..

hari yang kecut perut bagi aku.tak pernah seumur hidup aku pergi interview kerja tapi dalam masa yang sama aku masih bekerja kat tempat lain...aduh...terpaksa tipu sunat pada boss..dan nak dijadikan cerita,post yang aku mintak lain,post yang aku pergi interview lain..entahla..

kalau dapat pun aku kena fikir banyak kali dan sembahyang istigharah banyak kali gak..bukan apa:

1) aku tak tau nak cataloging buku
2) tempat tu jauh giler dari rumah aku..bayangkan,aku kena naik bas sejam setengah baru sampai kolej tu..imagine pukul berapa aku kena bergerak dari rumah???
tapi,yang paling penting,aku tak belajar langsung apa2 tentang library masa study dulu..hukhukhuk..

berbalik pada tajuk entry,aku bukan nak cerita pasal interview aku,tapi aku nak share cerita pasal tempat aku kerja sekarang ni dan kenapa aku kena cari kerja lain...

jeng jeng jeng jeng...

gini,kolej ni ada 5 tingkat bangunan..tapi,kurang sumber kewangan..sebab2 nya macam ni :

1) gaji pekerja bulan Februari tak bayar lagi..sedangkan ni dah bulan Mac..

2) bil elektrik tak bayar..sebab ada staff cerita kat aku,semalam tak de elektrik..

3) bil air tak bayar..aku nak wuduk dan buang air,terpaksa angkut air dari pantry..tu pun cukup2 untuk yang sepatutnya ajer.

korang rasa2 aku patut bertahan ke aku blah ajer dari sini dan cari kerja kat tempat lain?? aku bukannya ada dapat offer dari tempat lain..dan kalau aku dapat offer dari kolej yg aku pergi interview tu pun,belum tentu aku leh buat kerja2 library tu..pening gak la aku ni sekarang..entah la..

No comments: