Saturday, October 29, 2011

sabar itu ada batasnya...


sabar kan hati selalu Ya Allah...huhuhu...setiap kali aku susah hati,aku mesti mengadu pada sesiapa yang boleh aku percayai...kali ni aku sedih dengan sikap kawan aku...tetap aku cuba untuk menyabarkan hati dari bergaduh dengan nya...aku cuba memahami dia,tapi dia langsung tak cuba memahami aku..

dulu,masa aku sambung belajar aku selalu tolong dia buat assigment...yer,aku faham dia bekerja sambil belajar...sebab tu aku tolong dia...

tapi sekarang,aku dah mula bekerja...bukan niat aku untuk tidak membantu dia buat assigment lagi,tapi aku tak mampu untuk membantu dia...balik kerja,aku dah terlalu letih untuk mengadap lappy setelah seharian aku mengadap komputer di kolej...aku cuba mengelak bila dia minta aku membantunya membuat assigment lagi dan lagi...mula2 aku kata,aku sibuk di kolej...terlalu banyak kerja...dia kata,tak per...buatkan la assigment dia pelan2...ishhh...aku da menolak cara halusss tuhhh...tp dia tak faham juga...

aku siapkan juga la assigment dia tu dengan kalam kabutnya disamping keje kat kolej yang berlambak...akhirnya settle...tapi lepas tu,dia minta aku siapkan lagi assigment terakhir dia kata...kali ni aku betul2 marah dan sakit hati...seminggu aku diam tak bagi dia apa2 jawapan...tau2 nya,dalam diam dia dah email siap2 pada aku assigment dia...saat tu,aku sedar sabar aku dah abis buat dia..

wahai sahabat2,fahami lah isi hati sahabat anda..dia mungkin mendiamkan diri bila anda berkata2...tapi,ketahuilah isi hatinya...fahamilah dirinya...JANGAN PENTINGKAN DIRI ANDA SENDIRI...HARGAILAH PERSAHABATAN ANDA SEBELUM ANDA KEHILANGANNYA...

No comments: