Tuesday, October 18, 2011

susah ker????



berubah???aduhhh...aku tercari-cari sebab yang kukuh untuk aku berubah..entahlah..aku perlu ke nak analisa satu persatu sebabnya??pening aku bila orang tu kata aku kena berubah..dia punya alasan sepanjang karangan SPM..huhuhu


aku cuma nak orang terima aku seadanya sebab diri aku..susah ker??sebab aku sendiri tak suka orang tipu dan berpura2 dengan aku..


yer,aku faham..kadang2 kita terpaksa berpura2 untuk selamatkan keadaan atau kadang2 kita perlu berusaha untuk menjadi seperti seseorang supaya kita mampu untuk selamatkan keadaan..tp,sebenarnya yang tebaik bagi aku adalah menjadi diri aku sendiri..


pernah tak kalau kita tengok cermin,tapi kita ternampak orang lain dalam cermin tu..sebabnya ialah kita cuba untuk jadi seperti orang lain..contohnya,kita nampak Yuna pakai tudung cantik design Hana Tajima..sudah2 nya, kita pun mula ikut dan jadikan fesyennya pakaian harian kita..sedangkan sebenarnya fesyen tu kadang2 tak sesuai pun dengan kita..tu la masalahnya..


kesimpulannya,sebagai manusia,kadang2 apa yang orang lain ada,kita nampak cantik dan lawa,kita pun nak..padahal sebenarnya bila kita beli dan pakai,benda tu tak kena pun pada kita langsung..susahkannnnnnnn..nak buat sesuatu untuk puaskan hati kita apatah lagi orang2 disekeliling kita...

1 comment:

SyuQ said...

sekali sekala tampil berbeza x der salahnya babe. oucuk pangkalnya diri kita sendiri